Alpine publikuje oświadczenie w mediach społecznościowych po wydaniu przez zespół polecenia dotyczącego incydentu z Benem McCarthym

1 miesiąc temu
Zdjęcie: Alpine


Po tym, jak nakazano mu, aby nie wyprzedzał Pierre’a Gasly’ego, kolega z drużyny Alpine, Franco Colapinto, zignorował te prośby i przepchnął go do wewnętrznej strony pierwszego zakrętu pod górę, na 54 z 56 okrążeń podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Pomimo tego, iż walka wydawała się wiecznością z dala od punktów, nie wydawało się, iż incydent będzie czymś głośnym, ale aktywność zespołu w mediach społecznościowych sugeruje, iż nie jest on zadowolony z ignorowania polecenia przez argentyńskiego kierowcę.

W oświadczeniu na swoim koncie „X” dyrektor zarządzający zespołu Steve Nielsen powiedział: „Dzisiaj, podobnie jak wiele zespołów, musieliśmy dostosować naszą strategię w oparciu o warunki i to, co widzieliśmy na torze, ponieważ twarda opona nie wydawała się korzystną oponą wyścigową.

Podążaj za Jugo Mobile na WhatsAppie

„Daliśmy kierowcom instrukcje, aby utrzymywali pozycję, zarządzając paliwem w obu samochodach i dodaliśmy zmienną liczbę pozostałych okrążeń, gdy liderzy są blisko siebie.

„Jako zespół wszelkie instrukcje wydane przez pit wall są ostateczne i dzisiaj jesteśmy rozczarowani, iż tak się nie stało, więc przeanalizujemy tę sytuację i zajmiemy się nią wewnętrznie”.

Opublikowanie tego w mediach społecznościowych nie jest wstrząsające pod względem dramatyzmu. Nie oznacza to, iż Colapinto nagle znalazł się pod presją utraty mandatu. Fakt, iż był konkurencyjny w porównaniu ze starszym kierowcą w Gasly, tylko pomaga mu w ubieganiu się o miejsce w okresie 2026, pomimo pogarszających się osiągów samochodu.

Ale to kolejny sygnał, iż Alpine jest w tej chwili w tarapatach i nie może się doczekać silników Mercedesa w ramach nowych przepisów na przyszły sezon. Pod względem osiągów, pomimo zdobycia 20 punktów, są zakorzenieni na samym dnie mistrzostw konstruktorów i nie zdobyli ani punktu od Grand Prix Belgii siedem wyścigów temu.

Steve’a Nielsena pic.twitter.com/PYMkBQtdmR

— Zespół BWT Alpine Formula One (@AlpineF1Team) 20 października 2025 r

Rozmawiam z the-race.compo wyścigu Colapinto przedstawił swoją wersję historii: „Podczas ostatniego przejazdu mieliśmy sporo większe tempo niż Pierre. Bortoleto był naprawdę blisko tyłu i bardzo mocno atakował.

„Był znacznie szybszy niż obecnie, a to, jak wolno jechał Pierre, powstrzymywało mnie. Myślę, iż w tej sytuacji najlepiej było mieć mnie na czele.”

Niezależnie od „mini kontrowersji” w sprawie zamówienia zespołu, rzeczywistość, w której Alpine dobiło oba samochody, pokazuje brak osiągów, który dominował przez większą część sezonu 2025, i wyjaśnia, dlaczego plasują się na najniższym poziomie.

Wiadomości o Formule 1 i powiązane linki

Idź do oryginalnego materiału