Po tym, jak nakazano mu, aby nie wyprzedzał Pierre’a Gasly’ego, kolega z drużyny Alpine, Franco Colapinto, zignorował te prośby i przepchnął go do wewnętrznej strony pierwszego zakrętu pod górę, na 54 z 56 okrążeń podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Pomimo tego, iż walka wydawała się wiecznością z dala od punktów, nie wydawało się, iż incydent będzie czymś głośnym, ale aktywność zespołu w mediach społecznościowych sugeruje, iż nie jest on zadowolony z ignorowania polecenia przez argentyńskiego kierowcę.
W oświadczeniu na swoim koncie „X” dyrektor zarządzający zespołu Steve Nielsen powiedział: „Dzisiaj, podobnie jak wiele zespołów, musieliśmy dostosować naszą strategię w oparciu o warunki i to, co widzieliśmy na torze, ponieważ twarda opona nie wydawała się korzystną oponą wyścigową.
Podążaj za Jugo Mobile na WhatsAppie
„Daliśmy kierowcom instrukcje, aby utrzymywali pozycję, zarządzając paliwem w obu samochodach i dodaliśmy zmienną liczbę pozostałych okrążeń, gdy liderzy są blisko siebie.
„Jako zespół wszelkie instrukcje wydane przez pit wall są ostateczne i dzisiaj jesteśmy rozczarowani, iż tak się nie stało, więc przeanalizujemy tę sytuację i zajmiemy się nią wewnętrznie”.
Opublikowanie tego w mediach społecznościowych nie jest wstrząsające pod względem dramatyzmu. Nie oznacza to, iż Colapinto nagle znalazł się pod presją utraty mandatu. Fakt, iż był konkurencyjny w porównaniu ze starszym kierowcą w Gasly, tylko pomaga mu w ubieganiu się o miejsce w okresie 2026, pomimo pogarszających się osiągów samochodu.
Ale to kolejny sygnał, iż Alpine jest w tej chwili w tarapatach i nie może się doczekać silników Mercedesa w ramach nowych przepisów na przyszły sezon. Pod względem osiągów, pomimo zdobycia 20 punktów, są zakorzenieni na samym dnie mistrzostw konstruktorów i nie zdobyli ani punktu od Grand Prix Belgii siedem wyścigów temu.
Steve’a Nielsena pic.twitter.com/PYMkBQtdmR
— Zespół BWT Alpine Formula One (@AlpineF1Team) 20 października 2025 r
Rozmawiam z the-race.compo wyścigu Colapinto przedstawił swoją wersję historii: „Podczas ostatniego przejazdu mieliśmy sporo większe tempo niż Pierre. Bortoleto był naprawdę blisko tyłu i bardzo mocno atakował.
„Był znacznie szybszy niż obecnie, a to, jak wolno jechał Pierre, powstrzymywało mnie. Myślę, iż w tej sytuacji najlepiej było mieć mnie na czele.”
Niezależnie od „mini kontrowersji” w sprawie zamówienia zespołu, rzeczywistość, w której Alpine dobiło oba samochody, pokazuje brak osiągów, który dominował przez większą część sezonu 2025, i wyjaśnia, dlaczego plasują się na najniższym poziomie.

1 miesiąc temu













![[Wideo] Mercedes-Benz eVito od BMG Goworowski „na służbie” u hodowcy pstrąga](https://www.moto3m.pl/wp-content/uploads/2025/12/Mercedes-eVito-scaled.jpg)

