Carlos Sainz był jedynym kierowcą, który nie zauważył flagi w szachownicę podczas niedzielnego Grand Prix Stanów Zjednoczonych na torze Circuit Of The Americas po tym, jak doznał śmiertelnych uszkodzeń w wyścigu po zderzeniu z mercedesem Kimiego Antonelliego.
Pojedynkując się na ciasnym i krętym początku ostatniego sektora, Hiszpan zaryzykował zjazd po wewnętrznej stronie zakrętu 15, ale przeciął lewą tylną oponę Srebrnej Strzały i wprawił ją w poślizg.
Sainz natychmiast odpadł z wyścigu z powodu uszkodzenia prawej przedniej opony i zaparkował swój samochód Williams między dwoma ostatnimi zakrętami toru, podczas gdy Antonelli kontynuował wyścig poza pierwszą dziesiątką.
Podążaj za Jugo Mobile na WhatsAppie
Oceniając incydent, sędziowie orzekli, iż za kolizję odpowiedzialny był Sainz: „Samochód 55 próbował wyprzedzić samochód nr 12 od wewnątrz na zakręcie 15 i doszło do kolizji pomiędzy obydwoma samochodami na wierzchołku.
„Kierowca samochodu 55 utrzymywał, iż spodziewał się, iż kierowca samochodu 12 zostawi mu miejsce na szczycie, ale samochód 12 skręcił wcześniej i zablokował hamulce, gdy stało się jasne, iż kolizji nie da się uniknąć.
„W żadnym momencie przed wierzchołkiem przednia oś samochodu 55 nie znajdowała się obok lub przed lustrem samochodu 12. Dlatego też, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi norm jazdy, samochód 55 nie zasługiwał na prawo do pozostawienia miejsca na wierzchołku”.
W rezultacie Sainz („Samochód 12”), nie mogąc odbyć kary w trakcie wyścigu, został ukarany karą przesunięcia o pięć miejsc na starcie podczas rozgrywanego w ten weekend Grand Prix Meksyku, sceny jego ostatniego triumfu w F1, który zdobył w 2024 roku.
Carlos Sainz wypada z gry po kontakcie z Kimim Antonellim!
Oto co się stało… #F1 #USGP pic.twitter.com/OIIUH031CO
— Formuła 1 (@F1) 19 października 2025 r
Dla Hiszpana nie był to katastrofalny weekend, biorąc pod uwagę, iż podczas sobotniego sprintu zajął trzecie miejsce i po raz kolejny pokazał swoje podstawowe tempo. Jednak w walce z Mercedesem na tak wczesnym etapie wyścigu, o siódme miejsce, wycofanie się z wyścigu oznacza kolejną straconą szansę, która zdominowała większą część jego kampanii w 2025 roku.
Sainz powiedział o swoim starciu williamsf1.com: „Szkoda zakończyć wyścig w ten sposób, ponieważ samochód miał dziś świetne tempo. Kilka okrążeń wcześniej wykonałem podobny ruch na Bearmanie, więc spróbowałem przejechać linię wewnętrzną z Antonellim w zakręcie 15.
„Otworzył linię, a następnie zamknął drzwi bardziej gwałtownie, niż się spodziewałem. Próbowałem zareagować, naciskając hamulce, aby uniknąć kontaktu, ale było już za późno i dotknęliśmy się.
„Byłem z tyłu, więc przyjmuję swoją część winy i ostatecznie to wstyd, ponieważ kosztowało to nas obu wyścig. Byliśmy szybcy, więc nie zaszkodzi nie zamienić tego na więcej punktów. „

1 miesiąc temu













![[Wideo] Mercedes-Benz eVito od BMG Goworowski „na służbie” u hodowcy pstrąga](https://www.moto3m.pl/wp-content/uploads/2025/12/Mercedes-eVito-scaled.jpg)

