Emocjonujące otwarcie sezonu WSMP 2025

rallypl.com 5 godzin temu

W dniach 9–11 maja na Torze Poznań odbyła się pierwsza runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2025. Trzy dni intensywnej rywalizacji, setki przejechanych okrążeń i mnóstwo emocjonujących momentów – tak można opisać start sezonu na najtrudniejszym torze wyścigowym w Polsce.

Kierowcy i zespoły ścigali się w wielu klasach i seriach, a kapryśna pogoda tylko dodała dramaturgii wydarzeniom.

Już od piątkowego poranka atmosfera na Torze była wyjątkowa. Wysoka frekwencja zawodników w niemal każdej klasie przełożyła się na zaciętą, nieprzewidywalną walkę. Na trybunach pojawiło się rekordowe grono kibiców, co świadczy o rosnącej popularności wyścigów samochodowych w naszym kraju.

Trzy dni pełne rywalizacji

Pierwszego dnia rozegrano kwalifikacje i wyścig pucharu markowego Trofeo di Serie, gdzie kierowcy rywalizowali w identycznych Fiat 500. Sobota obfitowała w sprinty oraz dwugodzinny wyścig Endurance. Niedzielne zmagania zakończyły się dwoma wyścigami, uzupełnionymi przez pokazy Formuły Historycznej – Memoriału Jacka Szmidta.

Grzegorz Kozera

Rywalizacja była zacięta, nie tylko dzięki liczbie zawodników, ale też ich poziomowi sportowemu. Na torze pojawili się zarówno utytułowani kierowcy, jak i debiutanci. Sobota przyniosła deszcz, który znacząco utrudnił jazdę i podniósł poprzeczkę. Ostatni sprint najmocniejszych klas zakończył się kolizją z udziałem kilku aut – sytuacja wymagała wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Choć takie zdarzenia są częścią motorsportu, organizatorzy liczą, iż to był jedyny taki incydent w tym sezonie.

Nowi zawodnicy pokazują siłę

W klasie 2 – RacingN-RN2 – komplet zwycięstw odniósł Antoni Derebecki, dominując stawkę w Mini Cooperze. W Maluch Trophy triumfowali odpowiednio Krzysztof Lis (4-0), Maciej Wielgosz (4-1) i Oskar Klimek (4-2), obejmując prowadzenie w klasyfikacji sezonowej.

Trofeo di Serie to sukcesy Rafała Paproty i Bartosza Babicza. Dobrze zaprezentował się też debiutant Krzysztof Czechak – kierowca rajdowy i redaktor naczelny „Rally and Race”.

Grzegorz Kozera

W klasie 6 prowadzenie objął Krzysztof Mencel, a Jerzy Drabent zdominował WORK STUFF Super S Cup. W D4 1600 błysnął Oleg Magdziarz, a w D4 2000 zwyciężył jedyny uczestnik – Maciej Szkudlarek. Tomasz Kapała wygrał w D4 2000 N/A.

W 318IS CUP mocno zaczął Piotr Imbierowicz, ale awaria w trzecim wyścigu dała wygraną Andrzejowi Skrzekowi, który prowadzi w punktacji. Nowością pucharu są BMW E90 w klasyfikacji 325I CUP – tutaj najlepszy był Piotr Tabor.

Zobacz też: Małopolska zaprasza na Valvoline Rajd Małopolski 2025!

Jakub Franek i Artur Rowiński triumfowali w D4 3500, a Piotr Wira bezkonkurencyjny był w D4 +3500. W D5 +2000 dwa razy zwyciężył Tomasz Dyszkiewicz, ale niedzielną rywalizację zakończyła jego kolizja. W nowej klasie GT3 Cup Series by PORSCHE najlepsi byli Jan Antoszewski i Fabian Dybionka.

Emocje w wyścigu Endurance

W sobotę odbył się wyczekiwany, dwugodzinny wyścig Endurance. W D4 2000 zwyciężyli Bartosz Walkowiak i Przemysław Kaźmierczak (BMW E90), a w RN2 najlepsi byli Antoni Derebecki i Maksym Guranowski. W WORK STUFF Super S Cup z sukcesem zadebiutował Michał Kościuszko, jadąc z Maciejem Wachowiakiem.

W D4 3500 zwyciężyli Artur Rowiński i Rafał Rulski, a w D5 +2000 – Jacek Zielonka i Tomasz Dyszkiewicz. W GT3 Cup Series by PORSCHE triumfowali Tomasz Lach i Katarzyna Balawejder, a w D4 +3500 najszybsi byli Mateusz Lisowski i Przemysław Bieńkowski w Mercedesie AMG GT3.

Grzegorz Kozera

Świetny początek sezonu

Otwarcie sezonu WSMP 2025 wypadło znakomicie – zarówno pod względem sportowym, jak i organizacyjnym. Tor Poznań ponownie udowodnił, iż jest najważniejszym obiektem wyścigowym w Polsce. Duża liczba debiutantów oraz powracający doświadczeni kierowcy zapowiadają sezon pełen niespodzianek i widowiskowej walki.

Jeśli tak wysoki poziom rywalizacji i zainteresowania kibiców się utrzyma – czeka nas niezapomniany sezon. Już teraz emocje są ogromne, a kolejna runda odbędzie się w dniach 6–7 czerwca w Rydze, na torze Biķernieki, wspólnie z serią Baltic Touring Car Championship. Na Tor Poznań zawodnicy powrócą w dniach 27–29 czerwca podczas trzeciej rundy WSMP.

Idź do oryginalnego materiału