Hyundai wycofa się z WRC? Mistrz Świata komentuje

rallypl.com 1 miesiąc temu

Według belgijskiego AutoTrends, Hyundai Motorsport podjął decyzję o wycofaniu się z Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) po zakończeniu sezonu 2025. jeżeli te informacje się potwierdzą, może to oznaczać przełomowy moment dla przyszłości rajdów na najwyższym poziomie.

Informacje o możliwym zakończeniu programu WRC przez Hyundaia wywołały poruszenie w świecie motorsportu. Aktualny mistrz świata i wieloletni kierowca zespołu Hyundai, Thierry Neuville, stanowczo skrytykował pojawiające się doniesienia, uznając je za nieodpowiedzialne i godzące w morale zespołu.

Zobacz też: Dyskwalifikacja za naklejkę i 20 tys. zł kary? Nowe zasady Tarmac Masters zaskakują

„Po prostu słyszeliśmy te plotki, jak wszyscy inni. To oczywiście bezpodstawne i rzucone tylko dla szumu. Wkurza mnie to, to brak szacunku dla wszystkich ludzi w zespole, którzy wstają każdego ranka zmotywowani, by dobrze wykonywać swoją pracę. Oczywiście obawiam się, iż pewnego dnia program dobiegnie końca, ale jestem w stanie powiedzieć, iż dziś żadna decyzja nie została podjęta. Nie ma wątpliwości, iż przyszłość Hyundaia jest w tej chwili niepewna, ale dopóki decyzja nie zostanie podjęta, nie ma sensu rozpoczynać takich plotek”. – powiedział Neuville dla RTBF

Hyundai Motorsport

Belgijski dziennikarz Olivier de Wilde sugeruje, iż południowokoreański koncern planuje skoncentrować swoje wysiłki na rywalizacji w długodystansowych mistrzostwach świata (WEC). Hyundai ma dołączyć do tej prestiżowej serii w przyszłym sezonie, co mogłoby tłumaczyć rezygnację z dalszego udziału w WRC. Zmiana priorytetów miałaby na celu lepsze wykorzystanie zasobów i budżetu na bardziej perspektywiczne projekty wyścigowe.

Co dalej z WRC? Rally2 zamiast Rally1?

Jeśli Hyundai faktycznie opuści WRC, mistrzostwa mogą znaleźć się w poważnym kryzysie. Toyota pozostanie jedynym dużym producentem w najwyższej kategorii Rally1, co może wpłynąć na atrakcyjność serii zarówno dla kibiców, jak i dla sponsorów. Według belgijskich mediów rozważane jest wprowadzenie samochodów Rally2 jako głównej klasy WRC od 2026 roku. Choć te pojazdy są mniej zaawansowane technologicznie niż obecne modele Rally1, ich powszechna dostępność mogłaby przyciągnąć więcej producentów, takich jak Škoda czy Citroën. Tymczasowe przejście na kategorię Rally2 miałoby utrzymać ciągłość rywalizacji i zwiększyć konkurencyjność mistrzostw.


Źródło: rtbf.be oraz postimees.ee

Idź do oryginalnego materiału