Nie było w polskim sporcie w minionym tygodniu ważniejszego wydarzenia niż zwycięstwo Roberta Kubicy w 24h Le Mans i widać to w badaniach Instytutu Monitorowania Mediów.
Polski motorsport oraz sam Robert Kubica zdecydowanie potrzebowały takiego sukcesu jak zwycięstwo Roberta Kubicy w najważniejszym wyścigu (długodystansowym) na świecie.
W polskich mediach po wygranej Roberta Kubicy w 24h Le Mans pojawiło się ponad 2,3 tys. publikacji związanych z sukcesem Polaka. Jak wyliczył IMM, ich wartość reklamowa to 14 mln złotych – tyle trzeba byłoby zapłacić, gdyby zamówić te publikacje w mediach. A to dane z zaledwie 3 dni czyli od 13 do 16 czerwca.
Gdyby wziąć pod uwagę również publikacje z trzech kolejnych dni, gdy Robert Kubica był w Polsce, wartość byłaby znacznie wyższa.
Zasięg omawianych w raporcie IMM publikacji wyniósł ponad 85 mln.
Social media również żyły zwycięstwem Roberta. Ukazało się w nich 14,6 tys. publikacji dotyczących tego sukcesu.
Na podstawie 1069 publikacji w prasie, radiu, telewizji i portalach informacyjnych, wyliczono, iż sam Orlen zyskał 4,7 mln złotych wartości reklamowej w 3 dni, a zasięg publikacji związanych z marką i sukcesem Kubicy wyniósł 34 mln.
Oczywiście przy tej okazji trzeba też pamiętać o bardzo dużym sukcesie, który stał nieco w cieniu triumfu Roberta Kubicy – wygranej Inter Europol Competition w klasyfikacji LMP2 tego wyścigu. Im również należą się gratulacje i uwaga mediów.
Raport, wraz z omówieniem i wypowiedziami, przeczytacie tutaj.
A na blogu?
Pozwólcie, iż dodam kilka liczb “od siebie” z rzeczonych dni. Wziąłem pod uwagę okres 13-17 czerwca. W tym czasie blog odwiedziło ponad 100 tys. unikalnych użytkowników, generując 750 tys. wyświetleń. Gdyby nie problemy z serwerem, te liczby byłyby jeszcze wyższe.
W tym samym czasie posty na fanpage bloga na Facebooku miały prawie 3,5 mln wyświetleń, docierając do blisko 900 tys. osób.
Rekordowo było również na YouTube. Live streamy z 24h Le Mans zdobyły ponad 200 tys. wyświetleń.
Na Twitterze posty uzyskały blisko 800 tys. wyświetleń, docierając do 100 tys. osób.
posty zdobyły ćwierć miliona wyświetleń.
Bardzo dziękuję Wam za aktywny udział w śledzeniu tego sukcesu!