Udziałowcy Liberty Media z pewnością z euforią przyjęli sprawozdanie kwartalne funduszu, posiadającego prawa komercyjne do Formuły 1. A ma F1 Movie powinien dać kolejne zyski.
W drugim kwartale 2025 roku Liberty Media zanotowało dochody na poziomie $1,341 miliarda. Patrząc rok do roku jest to wzrost o aż 353 miliony dolarów.
“Ten sezon pokazał fenomenalne ściganie z wieloma zespołami i kierowcami, walczącymi na bardzo wysokim poziomie” – mówi szef Formuły 1, Stefano Domenicali.
Zwraca on jednak uwagę, iż tak świetny wynik marketingowy Formuły 1 może być jeszcze lepszy za sprawą F1 Movie, który wszedł do kin w końcówce drugiego kwartału – 25 czerwca. Film dotychczas zarobił pół miliarda dolarów i jest to najlepszy wynik finansowy produkcji z udziałem Brada Pitta.
“F1 Movie od Apple zadebiutował w zasłużonym stylu, notując najlepszy wynik box office dla filmu z serwisu streamingowego, zdobywając widownię zarówno wśród zagorzałych jak i nowych fanów Formuły 1” – mówi Domenicali.
“Wydarzenia kulturalne, w połączeniu z ekscytującą akcją na torze, generują mocne trendy odbiorców, zwłaszcza poprzez zaangażowanie w social mediach, w tym rekordowe zasięgi zamieszczone na oficjalnych kanałach Formuły 1. Dzięki wysiłkom naszych zespołów, partnerów i społeczności Formuły 1, dostarczamy im znakomitych wrażeń na torze i poza nim” – tłumaczy Domenicali.
Na podstawie: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool