Sony i dostawca rozwiązań digital signage xplace wspierają koncepcyjny sklep „Zukunftsraum” w stolicy kraju związkowego Schleswig-Holstein, Kilonii, swoją specjalistyczną wiedzą w zakresie wyświetlaczy i digital signage w sklepach. Zukunftsraum to pilotażowy projekt Kiel-Marketing, dofinansowany ze środków federalnych. Ma on na celu zaoferowanie tradycyjnym sklepom stacjonarnym praktycznej platformy do cyfryzacji. Sony wyposaża pop-up store o powierzchni 220 metrów kwadratowych w centrum Kilonii w jedenaście profesjonalnych wyświetlaczy Sony BRAVIA, w tym flagowy model FW-98BZ53L o przekątnej 98 cali.
Partner Sony, firma xplace, zainstalowała profesjonalne wyświetlacze BRAVIA w sklepie koncepcyjnym i wykorzystała BEECEEN, swój własny system zarządzania treścią (CMS) do digital signage, na wyświetlaczach w strefie sprzedaży. Zastosowano również rozwiązania oparte na czujnikach, takie jak technologie Lift & Learn lub Place & Learn. Wyświetlacze tworzą wizualny i interaktywny pomost między analogowym a cyfrowym światem handlu detalicznego, przekazują komunikaty marki i oferują klientom realne wsparcie w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie. Helly Hansen wykorzystuje tę koncepcję i infrastrukturę cyfrową w sklepie pop-up – pierwszym własnym sklepie międzynarodowej marki outdoorowej i żeglarskiej w Niemczech.
Dostosowane do potrzeb wyświetlacze o przekątnej od 43 do 98 cali
Wyświetlacze Sony to: pięć FW-43BZ30L (43 cale), cztery FW-50BZ30L (50 cali), jeden FE-55BZ40L (55 cali) i jeden FW-98BZ53L (98 cali). Monitory o przekątnej 43, 50 i 98 cali są sterowane i odtwarzane dzięki systemu xplace CMS BEECEEN, natomiast cztery o przekątnej 50 cali są podłączone do systemów informacyjnych obsługujących czujniki i technologię RFID. Dwa wyświetlacze są ustawione tyłem do siebie i oferują dwie strefy Lift & Learn oraz dwie strefy Place & Learn, zapewniając miejsce na interaktywne informacje dla klientów. W Lift & Learn anteny RFID są zamontowane pod stołem z produktami, a ich pozycje są zaznaczone na powierzchni stołu. Gdy produkt wyposażony w etykietę RFID zostanie podniesiony, antena natychmiast go rozpoznaje i uruchamia odpowiednią zmianę treści na wyświetlaczu. Place & Learn działa w podobny sposób, z tą różnicą, iż produkt nie musi być podnoszony, ale umieszczony w ramach zaznaczonej powierzchni, aby wywołać zmianę treści na wyświetlaczu.
Głęboka czerń i brak odblasków
Firma Sony wykorzystuje technologię powłoki Deep Black Non-Glare w seriach BRAVIA BZ53L i BZ40L. Deep Black Non-Glare działa w oparciu o dwie technologie: powłokę przeciwodblaskową (AG) i powierzchnię o niskim współczynniku odbicia (LR). Dzięki temu profesjonalny wyświetlacz BRAVIA FW-55BZ40L osiąga na przykład wyjątkowo wysoką wartość haze wynoszącą 47 procent. Rezultatem są znacznie zmniejszone odbicia i znacznie lepszy kontrast obrazu. Obraz jest wyraźny pod każdym kątem widzenia i nie oślepia, choćby w jasno oświetlonych pomieszczeniach czy w świetle słonecznym.
Nacisk na zrównoważony rozwój
Flagowe modele serii BZ-L zostały opracowane z myślą o zrównoważonym rozwoju i wydajności. Niektóre z tych monitorów są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, w tym SORPLAS, i wyposażone w zaawansowane komponenty, takie jak wydajna architektura system-on-chip (SoC). Intuicyjny ekologiczny pulpit nawigacyjny umożliwia kontrolę zarówno efektywności energetycznej, jak i funkcji, zapewniając większą wygodę użytkowania. Ponadto czujnik światła otoczenia optymalizuje zużycie energii, przyczyniając się do imponująco niskiego zużycia energii w całej gamie produktów.
Na początku grudnia 2024 r. firma Sony Europe otrzymała złoty medal EcoVadis — znanej globalnej platformy, która ocenia i klasyfikuje przedsiębiorstwa pod kątem zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu Sony znalazło się w pierwszej piątce najbardziej zrównoważonych firm na świecie.
Okno na przyszłość zakupów
„Nasze rozwiązania cyfryzują podejście do klienta w punkcie sprzedaży i mają na celu towarzyszenie tradycyjnym sklepom detalicznym w bezpiecznej i wyjątkowej przyszłości” – mówi Christian Flohr, ambasador marki xplace GmbH odpowiedzialny za zarządzanie partnerami. „W Zukunftsraum Kiel mamy partnera, jakim jest firma Sony, której doświadczenie technologiczne potwierdzają doskonałe wyświetlacze signage”.
„Dzięki Future Space oferujemy wgląd w przyszłość zakupów, który zachęca do konstruktywnego i krytycznego spojrzenia na możliwości wykorzystania technologii w handlu detalicznym” – mówi Ina Runge, dyrektor ds. cyfryzacji lokalnej gospodarki w Kiel-Marketing e.V. „Jako innowacyjna przestrzeń testowa dla handlu detalicznego, Future Space stwarza miejsce dla elastycznych modeli sprzedaży detalicznej, optymalizacji opartej na danych i zakupów opartych na doświadczeniach. Nie byłoby to możliwe bez najnowocześniejszych rozwiązań digital signage, takich jak te dostarczane przez xplace i Sony wraz z technologią wyświetlania”.
„Od maja 2025 roku prowadzimy w Kilonii nasz pierwszy sklep firmowy w Niemczech” – mówi Michael Uhl, dyrektor zarządzający Helly Hansen Germany. „Mamy przywilej testowania koncepcji sklepu przyszłości i wykorzystania pełnej gamy narzędzi cyfrowych w stacjonarnym handlu detalicznym. Innowacyjne digital signage odgrywa w tym kluczową rolę. Dzięki xplace i Sony możemy zaprezentować świat marki Helly Hansen w żywy, poruszający i ukierunkowany sposób”.
„Inicjatywa Zukunftsraum w Kilonii daje nam możliwość zaprezentowania naszej wiedzy technologicznej w zakresie wyświetlania obrazów w digital signage” – mówi Christian Schirduan, kierownik ds. kluczowych klientów B2B w dziale handlu detalicznego w Sony Europe. „Cieszymy się, iż nasz partner xplace zaufał nam w realizacji tego projektu”.
foto. Finja Thiede, Kiel-Marketing
źródło. Sony