Było to przed przerwą wakacyjną, kiedy sezon Maxa Verstappena i Red Bulla osiągnął swój najniższy poziom, a marne ósme miejsce w Grand Prix Węgier oznaczało, iż zarówno kierowca, jak i zespół z pewnością przekreślili swoje szanse na zdobycie mistrzostwa.
Był tak niski, iż mistrz świata nie widział świata, w którym w 2025 roku wygrałby kolejny wyścig. Ale skreślaj je na własne ryzyko, bo jest to kombinacja, która już wcześniej definiowała wielkość i robi to ponownie.
Po domowym wyścigu, Grand Prix Holandii, Verstappen stracił 104 punkty do tytułu mistrzowskiego. Od tamtej pory w czterech wyścigach obniżył tę liczbę do 40. W tym tempie zostanie mistrzem świata, a obaj kierowcy McLarena będą walczyć o wytworzenie jak największej dynamiki.
Podążaj za Jugo Mobile na WhatsAppie
RB21 odkrył coś, czego nie mógł wcześniej w tym roku. Ulepszenia wprowadzone latem spowodowały zmianę jego wydajności. choćby jeżeli kierowcy w Papai osiągali słabsze wyniki w ostatnich wyścigach, Verstappen był naprawdę szybki, a choćby mógł zdobyć pole position, a zwycięstwo w Singapurze, gdyby jego ostatnie okrążenie w Q3 było płynniejsze.
Ostatecznie jest to 119 punktów na ostatnie 133 możliwe; włączając trzy zwycięstwa w ostatnich czterech wyścigach, cztery na pięć, jeżeli liczyć sprinty, organizowany powrót jest dość niezwykły.
Ale Verstappen powiedział, iż po swoim dominującym zwycięstwie w USA skysportsf1.com: „Tak, z pewnością, szansa jest [of the championship].
„Musimy po prostu dać z siebie wszystko w te weekendy do końca. Spróbujemy wszystkiego, co w naszej mocy. To ekscytujące i jestem bardzo podekscytowany do samego końca. „
Po triumfie w Grand Prix USA, który zapewnił mu zdobycie maksymalnej liczby punktów w Austin w Teksasie, Verstappen dodał: „Kluczowy był ten pierwszy przejazd, podczas którego Charles [Leclerc] w zasadzie trochę wstrzymywał Lando, bo tam mogłem zyskać przewagę.
„Gdy tylko Lando znalazł się na czystym powietrzu, był bardzo szybki, dorównywał nam lub był szybszy od nas. W zasadzie ta różnica pozostała mniej więcej taka sama do końca, gdzie Lando oczywiście ponownie musiał wyprzedzić Charlesa. „
Trzy zwycięstwa Verstappena w czterech ostatnich wyścigach miały miejsce na różnych układach torów. Chociaż na torze Monza i na torze Baku City Street dominuje niski opór powietrza, liczba zakrętów przy wolnej prędkości, a także wpływ wiatru sugerują bardziej globalne dobre osiągi, w których wyróżniały się RB21 i Verstappen.
Natomiast Circuit Of The Americas to zupełnie inny układ torów, z większą liczbą rodzajów zakrętów; z szybkim wężem z pierwszego sektora i małą prędkością, która pojawia się na początku sektora trzeciego.
Dlatego też, mimo iż wyścig Norrisa był utrudniony przez znakomitą pracę w defensywie Charlesa Leclerca, Verstappen był wiarygodną siłą na różnych układach torów, co nie miało miejsca wcześniej w tej kampanii.

1 miesiąc temu













![[Wideo] Mercedes-Benz eVito od BMG Goworowski „na służbie” u hodowcy pstrąga](https://www.moto3m.pl/wp-content/uploads/2025/12/Mercedes-eVito-scaled.jpg)

