Fabryczne auto Ferrari zdyskwalifikowane z 24h Le Mans!

6 godzin temu



Ferrari #50, które zajęło 4. miejsce w tegorocznej edycji 24h Le Mans zostało zdyskwalifikowane z wyścigu po kontroli technicznej.

W motorsporcie tak już jest, iż na oficjalne wyniki wyścigów trzeba nieco poczekać. W poniedziałek o godz. 23:40 ukazała się decyzja sędziów dotycząca badania technicznego auta numer #50 Ferrari.

Prowadzony przez Antonio Fuoco, Miguela Molinę i Nicklasa Nielsena wywalczył 7. pozycję startową, przejechało na prowadzeniu ponad 40 okrążeń i aż do ostatnich godzin walczyło o zwycięstwo w całym wyścigu.

Ostatecznie wywalczyło ono 4. miejsce i zdobyło ważne punkty do klasyfikacji generalnej WEC. Nie będzie jednak uwzględnione w wynikach wyścigu.


Sędziowie zauważyli, iż w aucie brakowało 4 śrub mocujących wspornik tylnego skrzydła, które dodatkowo uginało się zdecydowanie za mocno podczas testów obciążeniowych po wyścigu. Dopuszczalne ugięcie tylnego skrzydła podczas kontroli technicznej to 15 milimetrów, a w Ferrari #50 uginało się ono o aż 52 milimetry.

Ferrari argumentowało, iż zbyt duże ugięcie nie było zamierzone i wynikało z braku 4 śrub wspornika oraz iż nie dawało ono zysku osiągów. Ugięcie tylnego skrzydła zmniejsza jednak opór na prostych, zwiększając prędkość maksymalną. Ferrari #50 miało ją najwyższą w całym wyścigu – 349 km/h.

W związku z tym, Ferrari #50 zostaje zdyskwalifikowane z wyników 24h Le Mans, co oznacza awans na 4. pozycję Cadillaka #12. Oto przez cały czas prowizoryczna kolejność wyścigu:


M Numer Zespół Strata
1 83 AF Corse
2 6 Porsche Penske +14.084
3 51 Ferrari AF Corse +28.487
4 12 Cadillac Hertz Team JOTA +29.666
5 7 Toyota Gazoo Racing +2:18.639
6 5 Porsche Penske +1 okr
7 38 Cadillac Hertz Team JOTA +1 okr
8 4 Porsche Penske +1 okr
9 35 Alpine Endurance Team +1 okr
10 36 Alpine Endurance Team +2 okr
11 94 Peugeot TotalEnergies +3 okr
12 9 Aston Martin Thor Team +4 okr
13 99 Proton Competition +4 okr
14 7 Aston Martin Thor Team +6 okr
15 8 Toyota Gazoo Racing +7 okr
16 93 Peugeot TotalEnergies +8 okr
17 20 BMW M Team WRT +12 okr
18 15 BMW M Team WRT +26 okr
DNF 311 Cadillac Whelen
DNF 101 Cadillac WTR
DSQ 50 Ferrari AF Corse

Decyzja sędziów ma też poważne konsekwencje w klasyfikacji generalnej WEC. W klasyfikacji kierowców załoga #50 traci 24 punkty i choć zachowuje 3. miejsce, to jednak do drugiego AF Corse #83 traci już 32 oczka:


MZespółNumerAutoKierowcyPunkty
1Ferrari AF Corse51Ferrari 499PJames Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi105
2AF Corse83Ferrari 499PRobert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson89
3Ferrari AF Corse50Ferrari 499PAntonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen57
4Toyota Gazoo Racing7Toyota GR010 HybridMike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries44
5Porsche Penske Motorsport6Porsche 963Matt Campbell, Kevin Estre, Laurens Vanthoor42
6Cadillac Hertz Team Jota12Cadillac V-Series RAlex Lynn, Norman Nato, Will Stevens41
7Toyota Gazoo Racing8Toyota GR010 HybridSebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa38
8Alpine Endurance Team36Alpine A424Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher36
9BMW M Team20BMW M Hybrid V8Robin Frijns, Rene Rast, Sheldon van der Linde28
10BMW M Team15BMW M Hybrid V8Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor27
11Cadillac Hertz Team Jota38Cadillac V-Series REarl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button20
12Porsche Penske Motorsport5Porsche 963Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet18
13Alpine Endurance Team35Alpine A424Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles12
14Peugeot TotalEnergies93Peugeot9X8Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne5
15Peugeot TotalEnergies94Peugeot9X8Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne1
16Proton Competition99Porsche 963Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone0
17Aston Martin THOR Team9Aston Martin ValkyrieRoman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen0
18Aston Martin THOR Team7Aston Martin ValkyrieTom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell0

Biorąc pod uwagę naturę przewinienia Ferrari, raczej można spać spokojnie o ile chodzi o inne auta Ferrari – te, które znalazły się na podium w tym AF Corse #83.



Idź do oryginalnego materiału