Jarocin znów pokochał rajdy – podsumowanie 3. RALLY and RACE Rajdu Jarocińskiego

rallyandrace.pl 6 godzin temu
Zdjęcie: Jarocin znów pokochał rajdy – podsumowanie 3. RALLY and RACE Rajdu Jarocińskiego


Jarocin znów na jeden weekend stał się prawdziwą rajdową stolicą Polski. Trzecia edycja RALLY and RACE Rajdu Jarocińskiego, rozegrana w randze Rajdu Okręgowego, przyciągnęła na starcie licencjonowane załogi i maszyny przygotowane według najwyższych krajowych standardów. Prawie 50 kilometrów odcinków specjalnych, widowiskowe przejazdy w centrum miasta oraz emocjonująca walka do ostatnich metrów sprawiły, iż kibice nie mogli narzekać na brak wrażeń.

Ceremonia startu: święto motoryzacji w centrum Jarocina

Rajd rozpoczął się w sobotni wieczór uroczystym startem na jarocińskim rynku. Punktualnie o godzinie 20 pierwsza załoga wjechała na rampę, inaugurując zmagania. Wcześniej zgromadzonych kibiców powitali m.in. pomysłodawca rajdu Krzysztof Czechak, burmistrz Jarocina Urszula Wyremblewska-Korzyniewska oraz dyrektor rajdu Maciej Raczewski. Nie zabrakło pokazów zabytkowych pojazdów Stowarzyszenia Moto-Weteran Jarocin, stoisk partnerów i atrakcji dla całych rodzin.

Fot. Grzegorz Kozera

Na starcie pojawiły się auta od popularnych maszyn RallyN po prawdziwe legendy motorsportu – największe emocje wzbudziło historyczne Audi Quattro S1 grupy B prowadzone przez Grzegorza Olchawskiego i Przemka Boska.

Sportowa rywalizacja: dominacja i dramat liderów

Niedziela rozpoczęła się o godzinie 9. Już na pierwszej pętli Arkadiusz Błażejewski i Patryk Brola (Mitsubishi Lancer Evo X) narzucili rywalom mocne tempo, wygrywając oba odcinki specjalne – „Cielcza” i „Śmiełów” – i budując przewagę ponad 13 sekund. Za nimi plasowali się Maciej Jarząbek i Krzysztof Nowak (Nissan 350Z) oraz Grzegorz Olchawski i Przemek Bosek.

Druga pętla przyniosła chwilowe odrobienie strat przez Jarząbka i Nowaka, którzy byli najszybsi na OS3. Błażejewski i Brola błyskawicznie odpowiedzieli, odzyskując kontrolę na 10-kilometrowym „Śmiełowie” i utrzymując bezpieczny dystans przed decydującą pętlą.

Fot. Grzegorz Kozera

Niestety, na ostatnim przejeździe „Śmiełowa” liderzy rajdu nie dotarli do mety. Ich Mitsubishi Lancer Evo X uległ awarii, która wykluczyła ich z walki o zwycięstwo. Tym samym pierwsze miejsce objęli Jarząbek i Nowak.

Fot. Tomasz Kubiak/ŚwiatWyścigów.pl

Na drugim miejscu na metę dojechali Olchawski i Bosek, którzy przez własne problemy techniczne na samym początku dopiero popołudniu wygrali swój pierwszy oes, a minutowa kara ostatecznie pogrzebała ich szanse na zwycięstwo. Podium uzupełnili Michał Bal i Szymon Szymoniak w Citroënie C2, którzy zwyciężyli także w klasie Open 2. W klasie RN1 triumfowali Łukasz Więckowski i Aleksandra Piekarska w Renault Clio RS, a odbywającą się na krótszym dystansie rywalizację w formule Mini RO zwyciężyli Jacek Bartnik i Adam Jurczyk w Seacie Cordoba.

Fot. Grzegorz Kozera

Superoes bez wpływu na klasyfikację, ale pełen emocji

W tym roku organizatorzy zdecydowali, iż finałowy superoes w centrum Jarocina nie będzie zaliczany do klasyfikacji generalnej rajdu, dając zawodnikom pełną swobodę do widowiskowej jazdy i zrobienia wspaniałego widowiska dla tysięcy kibiców zgromadzonych wzdłuż trasy.

Czas był jednak liczony i część zawodników potraktowała miejski odcinek bardzo poważnie. Najszybsi byli Robert Górniak i Marcin Gugała w Hondzie Civic Type R, którzy o mniej niż sekundę wyprzedzili Olchawskiego i Boska, a trzeci wynik należał do Więckowskiego i Piekarskiej.

Fot. Grzegorz Kozera

Po oficjalnych przejazdach do samochodów zawodników wsiedli zaproszeni goście, w tym zwycięzcy aukcji charytatywnej, która zebrała ponad 10 tysięcy złotych na rzecz Stowarzyszenia Przyjaciół Zespołu Szkół Specjalnych „Tacy Sami” w Jarocinie. Organizator przekazał także na rzecz fundacji 10% wszystkich wpływów od partnerów rajdu.

Największe rajdowe wydarzenie w środkowej Polsce

Trzeci RALLY and RACE Rajd Jarociński dostarczył wszystkiego, czego oczekuje się od rajdu tej rangi – emocjonującej walki, dramatów liderów i fantastycznej atmosfery na trasie i w centrum miasta. Organizatorzy już zapowiedzieli, iż kolejna edycja będzie jeszcze bardziej widowiskowa i rozbudowana.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału