Przerwa letnia w Formule 1 to tradycyjny “silly season”, pełen spekulacji dotyczących transferów kierowców do innych ekip.
W tym roku “silly season” nie będzie zbyt intensywny. Kwestię najbliższej przyszłości Maxa Verstappena mamy już rozstrzygniętą, a w związku z tym możemy być pewni składu Mercedesa.
Teoretycznie potwierdzone są już składy Saubera/Audi, Ferrari, Williamsa, McLarena, Astona Martina i Haasa. Mniejsze zainteresowanie wzbudza kwestia obsady drugiego fotela w Red Bullu oraz obu w RB.
Alpine
Z pewnością sporo będzie mówiło się o drugim fotelu w Alpine. Tam rozczarowuje Franco Colapinto i o ile ta tendencja się utrzyma, trudno będzie mu zostać w ekipie. Od jakiegoś czasu mówi się, iż faworytem do fotela może być Valtteri Bottas. Zarówno kierowca jak i zespół, którego jest rezerwowym – Mercedes – potwierdziły rozmowy z Alpine w tej sprawie.
Miejscem ma być też zainteresowany Paul Aron, kierowca rezerwowy ekipy, który jechał ostatnio pierwszy trening oraz brał udział w testach opon Pirelli.
Z miejscem w Alpine łączeni są również Sergio Perez oraz lider Formuły 2, Leonardo Fornaroli.
Cadillac
Dwa wolne miejsca przez cały czas są w Cadillaku. Amerykanie mieli wybrać swojego pierwszego kierowcę przed przerwą letnią w F1, ale póki co nie mamy żadnego potwierdzenia.
Jak podaje planetf1.com, Cadillac rozmawiał z Sergio Perezem, Valtterim Bottas, Guanyu Zhou, Mickiem Schumacherem, Jakiem Crawfordem i nie tylko.
Coraz mocniejszym kandydatem staje się jednak świetnie radzący sobie w Formule 2 Alex Dunne, który walczy o tytuł w swoim debiucie.
Pierwszych ogłoszeń powinniśmy się spodziewać niebawem.
Na podstawie: planetf1.com