Chiński gigant wchodzi do gry. BYD chce podbić serca fanów Interu Mediolan

17 godzin temu

BYD, chiński potentat w produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych, wykonuje kolejny krok w swojej globalnej ekspansji, tym razem celując w świat wielkiej piłki nożnej.

Chiński koncern ogłosił podpisanie trzyletniej, strategicznej umowy z jednym z najbardziej utytułowanych klubów na świecie – Interem Mediolan. To partnerstwo, wykraczające daleko poza zwykły sponsoring, ma być kluczowym elementem w walce o europejskiego konsumenta.

Inter Mediolan to nie tylko legendarna marka sportowa, ale przede wszystkim globalna platforma docierająca do ponad 533 milionów fanów. Nie tylko w Europie. Są też jeszcze dwa rynki, na których klub cieszy się bardzo dużą popularnością: Chiny, czyli rodzimy rynek koncernu, gdzie Inter ma ponad 154 miliony kibiców , oraz Ameryka Południowa, z niemal 90 milionami fanów. BYD, które w 2024 roku sprzedało ponad 4,2 miliona pojazdów, wiąże się więc z partnerem, który daje mu bezpośredni dostęp do świadomości milionów potencjalnych klientów w kluczowych dla siebie regionach.

Stella Li z BYD z koszulką Inter Mediola. Fot. Sara Cavallini – Inter/Inter via Getty Images

Nie chodzi tylko o logo marki na stadionie. BYD dostarczy klubowi flotę około 70 pojazdów elektrycznych i hybrydowych, z których korzystać będą zawodnicy, sztab szkoleniowy i zarząd. Co więcej, powstanie specjalna, limitowana edycja modelu BYD SEALION 7 w barwach Nerazzurri, która będzie dostępna również dla kibiców. Planowane są także dedykowane programy zakupu i wynajmu aut dla fanów na całym świecie, co jest wyraźnym sygnałem, iż celem jest bezpośrednia konwersja sympatii do klubu na sprzedaż samochodów.

Partnerstwo z Interem to także strategiczne posunięcie mające na celu wprowadzenie na rynek europejski nowej, luksusowej marki należącej do grupy – DENZA. Wykorzystanie prestiżu mediolańskiego klubu ma pomóc w zbudowaniu wizerunku marki premium na niezwykle konkurencyjnym rynku europejskim. To kolejny element większej układanki, po tym jak BYD został oficjalnym sponsorem UEFA EURO 2024, co pokazuje konsekwentne budowanie rozpoznawalności poprzez największe wydarzenia sportowe.

„Nazwa BYD oznacza Build Your Dreams, czyli buduj swoje marzenia. Uważam, iż to partnerstwo jest spełnieniem marzeń” – powiedziała Stella Li, wiceprezes wykonawcza BYD. Z kolei Giorgio Ricci, dyrektor ds. przychodów Interu, dodał: „Jesteśmy dumni, iż Grupa, wraz ze swoimi markami BYD i DENZA, nawiązała współpracę właśnie z Interem Mediolan jako pierwszym klubem piłkarskim”.

Ta kooperacja to jasny sygnał, iż chiński gigant nie zamierza zwalniać tempa i jest gotów inwestować ogromne środki, aby stać się globalną marką rozpoznawalną nie tylko w branży motoryzacyjnej.

BYD Dolphin Surf debiutuje w Polsce [galeria]

Jeśli artykuł Chiński gigant wchodzi do gry. BYD chce podbić serca fanów Interu Mediolan nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału