Zaczęło się świetnie, w pewnym momencie było źle, a potem rewelacyjnie. Ostatecznie kończy się sporym niedosytem i stratą punktów w klasyfikacji generalnej.
Wyniki
Robert Kubica uzyskał drugi czas wyścigu.
Różnice w maksymalnych prędkościach pomiędzy hypercarami były naprawdę duże.
Przebieg wyścigu
Z pole position, wywalczonego przez Roberta Kubicę, ruszał Phil Hanson. Brytyjczyk spędził w samochodzie aż 2 godziny i 42 minuty, ale przejechał zaledwie 43 okrążenia. Większość tego czasu jechał za samochodem bezpieczeństwa, była też czerwona flaga, trwająca 30 minut.
Gdy wyścig wreszcie ruszył na dobre, Hanson przez jakiś czas utrzymywał 1. miejsce, ale ostatecznie oddał pozycję załodze fabrycznego Ferrari #51.
Auto oddawał na 2. miejscu. Niestety, gdy zjeżdżał nie miał odpowiednio dużo miejsca by adekwatnie zjechać bo i za nim i przed nim były auta na stanowiskach serwisowych. Auto trzeba było podnieść, ustawić na wózku, przesunąć i potem tę procedurę powtórzyć. Całość, wraz ze zmianą opon, trwała 1:56 – 30 sekund dłużej niż powinna. Jakby tego było mało, za zatrzymanie się w niewłaściwym miejscu, ekipa dostała karę 5 sekund doliczonych do czasu kolejnego pit-stopu.
Jako drugi na tor – na mocno zużytych oponach – wyjechał Yifei Ye i trzeba przyznać, iż liczyliśmy na nieco więcej. Ye tracił kolejne pozycje, jego tempo było słabe i ostatecznie Robert Kubica przejmował auto na 2 godziny przed końcem na 5. miejscu.
Na początku stintu Roberta mieliśmy neutralizację, po której nastąpił bardzo istotny moment tego wyścigu. Ferrari #51 po kontakcie straciło pozycję lidera i spadło na 13. miejsce za sprawą konieczności wymiany przebitej opony.
W tym momencie Robert awansował na 4. miejsce i wydawało się, iż możemy nadrobić wiele punktów do najgroźniejszych rywali. Niestety, tempo auta było słabe, a dodatkowo ekipa otrzymała karę 5 sekund. Na 70 minut przed końcem była również dość zagadkowa, 25-sekundowa wizyta w boksie, która sprawiła, iż wypadliśmy poza TOP-10. Ferrari #51 pięło się natomiast, odzyskując kolejne miejsca i wykorzystując sytuacje torowe.
Robert Kubica został też uderzony w bok już pod dublowaniu i stracił na tym około 10 sekund. Ostatecznie zajęliśmy 7. miejsce, a Ferrari #51 było 5. i zdobyło 4 punkty więcej niż AF Corse #83.
Klasyfikacje
Wśród kierowców załoga AF Corse #83 traci w tej chwili 15 punktów do Ferrari #51.
1 | Ferrari AF Corse | 51 | Ferrari 499P | James Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi | 115 |
2 | AF Corse | 83 | Ferrari 499P | Robert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson | 100 |
3 | Porsche Penske Motorsport | 6 | Porsche 963 | Kevin Estre, Laurens Vanthoor, Matt Campbell (40) | 79 |
4 | Ferrari AF Corse | 50 | Ferrari 499P | Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen | 75 |
5 | Cadillac Hertz Team Jota | 12 | Cadillac V-Series R | Alex Lynn, Norman Nato, Will Stevens | 72 |
6 | Cadillac Hertz Team Jota | 38 | Cadillac V-Series R | Earl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button | 46 |
7 | Toyota Gazoo Racing | 7 | Toyota GR010 Hybrid | Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries | 44 |
8 | Toyota Gazoo Racing | 8 | Toyota GR010 Hybrid | Sebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa | 39 |
9 | BMW M Team | 20 | BMW M Hybrid V8 | Rene Rast, Sheldon van der Linde, Robin Frijns (27) | 37 |
10 | Alpine Endurance Team | 36 | Alpine A424 | Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher | 36 |
11 | Porsche Penske Motorsport | 5 | Porsche 963 | Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet (18) | 34 |
12 | BMW M Team | 15 | BMW M Hybrid V8 | Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor (26) | 27 |
13 | Peugeot TotalEnergies | 94 | Peugeot9X8 | Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne (2) | 25 |
14 | Peugeot TotalEnergies | 93 | Peugeot9X8 | Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne (5) | 23 |
15 | Alpine Endurance Team | 35 | Alpine A424 | Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles | 12 |
16 | Proton Competition | 99 | Porsche 963 | Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone | 1 |
17 | Aston Martin THOR Team | 9 | Aston Martin Valkyrie | Roman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen | 0 |
18 | Aston Martin THOR Team | 7 | Aston Martin Valkyrie | Tom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell | 0 |
Wśród producentów Ferrari powiększyło przewagę nad drugim miejscem, na które awansowało Porsche.
1 | Ferrari | 203 |
2 | Porsche | 138 |
3 | Cadillac | 134 |
4 | Toyota | 99 |
5 | BMW | 74 |
6 | Alpine | 59 |
7 | Peugeot | 55 |
8 | Aston Martin | 2 |
Jest już pewne, iż AF Corse #83 wygra klasyfikację aut niefabrycznych.
1 | AF Corse #83 | 188 |
2 | Proton #99 | 117 |
Kolejna runda WEC odbędzie się 28 września na torze Fuji.