Deszczowy rollercoaster bez happy endu. Ale jest tytuł

18 godzin temu



Zaczęło się świetnie, w pewnym momencie było źle, a potem rewelacyjnie. Ostatecznie kończy się sporym niedosytem i stratą punktów w klasyfikacji generalnej.

Wyniki

Robert Kubica uzyskał drugi czas wyścigu.


Różnice w maksymalnych prędkościach pomiędzy hypercarami były naprawdę duże.

Przebieg wyścigu

Z pole position, wywalczonego przez Roberta Kubicę, ruszał Phil Hanson. Brytyjczyk spędził w samochodzie aż 2 godziny i 42 minuty, ale przejechał zaledwie 43 okrążenia. Większość tego czasu jechał za samochodem bezpieczeństwa, była też czerwona flaga, trwająca 30 minut.


Gdy wyścig wreszcie ruszył na dobre, Hanson przez jakiś czas utrzymywał 1. miejsce, ale ostatecznie oddał pozycję załodze fabrycznego Ferrari #51.

Auto oddawał na 2. miejscu. Niestety, gdy zjeżdżał nie miał odpowiednio dużo miejsca by adekwatnie zjechać bo i za nim i przed nim były auta na stanowiskach serwisowych. Auto trzeba było podnieść, ustawić na wózku, przesunąć i potem tę procedurę powtórzyć. Całość, wraz ze zmianą opon, trwała 1:56 – 30 sekund dłużej niż powinna. Jakby tego było mało, za zatrzymanie się w niewłaściwym miejscu, ekipa dostała karę 5 sekund doliczonych do czasu kolejnego pit-stopu.

Jako drugi na tor – na mocno zużytych oponach – wyjechał Yifei Ye i trzeba przyznać, iż liczyliśmy na nieco więcej. Ye tracił kolejne pozycje, jego tempo było słabe i ostatecznie Robert Kubica przejmował auto na 2 godziny przed końcem na 5. miejscu.


Na początku stintu Roberta mieliśmy neutralizację, po której nastąpił bardzo istotny moment tego wyścigu. Ferrari #51 po kontakcie straciło pozycję lidera i spadło na 13. miejsce za sprawą konieczności wymiany przebitej opony.

W tym momencie Robert awansował na 4. miejsce i wydawało się, iż możemy nadrobić wiele punktów do najgroźniejszych rywali. Niestety, tempo auta było słabe, a dodatkowo ekipa otrzymała karę 5 sekund. Na 70 minut przed końcem była również dość zagadkowa, 25-sekundowa wizyta w boksie, która sprawiła, iż wypadliśmy poza TOP-10. Ferrari #51 pięło się natomiast, odzyskując kolejne miejsca i wykorzystując sytuacje torowe.

Robert Kubica został też uderzony w bok już pod dublowaniu i stracił na tym około 10 sekund. Ostatecznie zajęliśmy 7. miejsce, a Ferrari #51 było 5. i zdobyło 4 punkty więcej niż AF Corse #83.


Klasyfikacje

Wśród kierowców załoga AF Corse #83 traci w tej chwili 15 punktów do Ferrari #51.


MZespółNumerAutoKierowcyPunkty
1Ferrari AF Corse51Ferrari 499PJames Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi115
2AF Corse83Ferrari 499PRobert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson100
3Porsche Penske Motorsport6Porsche 963Kevin Estre, Laurens Vanthoor, Matt Campbell (40)79
4Ferrari AF Corse50Ferrari 499PAntonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen75
5Cadillac Hertz Team Jota12Cadillac V-Series RAlex Lynn, Norman Nato, Will Stevens72
6Cadillac Hertz Team Jota38Cadillac V-Series REarl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button46
7Toyota Gazoo Racing7Toyota GR010 HybridMike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries44
8Toyota Gazoo Racing8Toyota GR010 HybridSebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa39
9BMW M Team20BMW M Hybrid V8Rene Rast, Sheldon van der Linde, Robin Frijns (27)37
10Alpine Endurance Team36Alpine A424Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher36
11Porsche Penske Motorsport5Porsche 963Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet (18)34
12BMW M Team15BMW M Hybrid V8Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor (26)27
13Peugeot TotalEnergies94Peugeot9X8Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne (2)25
14Peugeot TotalEnergies93Peugeot9X8Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne (5)23
15Alpine Endurance Team35Alpine A424Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles12
16Proton Competition99Porsche 963Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone1
17Aston Martin THOR Team9Aston Martin ValkyrieRoman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen0
18Aston Martin THOR Team7Aston Martin ValkyrieTom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell0

Wśród producentów Ferrari powiększyło przewagę nad drugim miejscem, na które awansowało Porsche.

MProducentPunkty
1Ferrari203
2Porsche138
3Cadillac134
4Toyota99
5BMW74
6Alpine59
7Peugeot55
8Aston Martin2

Jest już pewne, iż AF Corse #83 wygra klasyfikację aut niefabrycznych.

MZespółPunkty
1AF Corse #83188
2Proton #99117

Kolejna runda WEC odbędzie się 28 września na torze Fuji.



Idź do oryginalnego materiału