Toyota wraca do Formuły 1. Japoński producent „wykupuje” miejsce w nazwie ekipy

7 godzin temu

Toyota ogłosiła właśnie zacieśnienie współpracy z zespołem Haas. Japoński producent był obecny w F1 w kończącym się właśnie sezonie 2025 poprzez partnerstwo techniczne. Teraz obie firmy ogłosiły, iż w roku 2026 Toyota zostanie sponsorem tytularnym Haasa. Oznacza to, iż zespół będzie znany jako TGR Haas F1 Team. To oczywiście skrót od Toyota Gazoo Racing.

Spis treści

  • Toyota rozszerza swoje partnerstwo z zespołem Haas F1
  • Japoński producent będzie sponsorem tytularnym ekipy
  • Zespół zaprezentuje nowe malowanie 23 stycznia przed oficjalnymi testami w Barcelonie

Toyota rozszerza swoją współpracę z Haasem

fot. Pirelli Media

Przed rozpoczęciem sezonu 2025 Haas poinformował o nawiązaniu współpracy z japońskim producentem. Toyota wróciła do świata F1 za pośrednictwem partnerstwa technicznego. Teraz jednak rozszerza swój udział i będzie sponsorem tytularnym. Nie będzie więc w pełni fabrycznym zespołem, ale wszystko wskazuje na to, iż takie ma aspiracje.

Ayao Komatsu, szef zespołu Haas:To naturalny zaszczyt móc pogłębić naszą współpracę z TGR dzięki tej nowej umowie o partnerstwie tytularnym. Nasza dotychczasowa kooperacja przebiegała tak, jak sobie tego życzyliśmy. Świadczą o tym udane testy w tym sezonie, ale za kulisami działo się o wiele więcej. Między innymi opracowaliśmy i zainstalowaliśmy symulator w naszym zakładzie w Banbury na sezon 2026. kooperacja Haas F1 Team i Toyota Gazoo Racing przyniosła nam ogromne korzyści. A ten trend będzie się tylko pogłębiał. Cieszymy się z możliwości dalszego rozwoju, również w ramach naszego programu dla kierowców.

Toyota ma też w swoich szeregach wielu japońskich kierowców, którzy w zeszłym roku brali udział w testach starego Haasa VF-24. Był to też pierwszy pełnoprany program testów, w którym wzięli udział Ryo Hirakawa, Ritomo Miyata, Sho Tsuboi, czy Kamui Kobayashi.

fot. Toyota

Czy będą jakieś zmiany na sezon F1 2026?

Nie wiadomo jeszcze, czy Toyota będzie miała jakikolwiek wpływ na skład kierowców Haasa. Na chwilę obecną ekipa potwierdziła Estebana Ocona i Olivera Bearmana na przyszły sezon. Nie wiadomo jeszcze, czy Japończycy będą pukać do drzwi, gdyby okazało się, iż obecna dwójka ma problemy z dostosowaniem się do nowych przepisów F1? Z pewnością tak się wydarzy.

Akio Toyoda, prezes Toyoty: – Podczas wyzwań, z którymi przyszło nam się zmierzyć w okresie 2025, byłem świadkiem jak młodzi kierowcy i inżynierowie TGR zaczęli wierzyć w swój potencjał i stawiać sobie jeszcze większe cele. Widząc tę transformację byłem głęboko poruszony.

Zespół Toyota Gazoo Racing Haas F1 zaprezentuje swój nowy bolid wraz z oficjalnym malowaniem 23 stycznia. To kilka dni przed rozpoczęciem prywatnych testów na torze w Barcelonie.

Idź do oryginalnego materiału