Sebastian Stec triumfuje na Torze Kielce – spektakularne otwarcie sezonu GSMP 2025

rallypl.com 14 godzin temu

Majówka na Torze Kielce rozpoczęła sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski (GSMP) z przytupem. W czwartkowej odsłonie 2. Wyścigu Górskiego Tor Kielce bezapelacyjnie zwyciężył Sebastian Stec, zostawiając rywali daleko w tyle.

Wicemistrz klasyfikacji generalnej z sezonu 2022 nie tylko wygrał wszystkie podjazdy treningowe i wyścigowe, ale również udowodnił potencjał swojego najnowszego auta – Ford Fiesty zbudowanej przez Stec Rally Rent. Przewaga, z jaką przekroczył linię mety, była imponująca – aż 4,976 sekundy nad kolejnym zawodnikiem. To mocne otwarcie sezonu, które zwiastuje, iż Stec ponownie będzie jednym z głównych kandydatów do tytułu.

Zacięta walka w 2WD i debiutanckie błyski

Drugie miejsce na podium wywalczył Sebastian Matuszewski, kierowca Lotusa Exide, który jednocześnie wygrał klasyfikację generalną samochodów z napędem na jedną oś (2WD). Różnica między nim a kolejnym kierowcą była minimalna – zaledwie 0,062 sekundy! Trzeci był Maciej Kornaś, lokalny debiutant z Kielc w Toyocie Yaris przygotowanej przez 7Motorsport. Jego występ, mimo braku doświadczenia w GSMP, zrobił ogromne wrażenie na kibicach zgromadzonych w Miedzianej Górze.

Ekscytująca rywalizacja w Grupie 3 i historyczne emocje

Za podium znaleźli się m.in. Robert Sługocki (Mitsubishi Lancer EVO X) i Bartłomiej Madziara w Lamborghini Huracán ST Evo 2, który zdominował 2WD podczas treningów. Niezwykle widowiskowy pojedynek stoczyli Wojciech Bejgrowski i Roman Baran – obaj walczyli o zwycięstwo w Grupie 3 (4WD). Emocje sięgnęły zenitu, gdy Wiktor Bieniek (Honda Civic) i Jakub Kozioł (BMW E36) przekroczyli linię mety z różnicą 0,005 sekundy.

Pierwszą dziesiątkę zamknął Maciej Hawro (Honda Integra), Rajdowy Mistrz Śląska, który rozpoczyna swój drugi sezon w wyścigach górskich.

Agencja UMA – Agnieszka Wołkowicz

Klasyki na trasie – Maluch Trophy i samochody historyczne

Wyjątkowym dodatkiem do rywalizacji była obecność Fiatów 126p w cyklu Maluch Trophy. Te kultowe samochody polskiej motoryzacji przyciągnęły uwagę publiczności i stworzyły niezapomniane widowisko. Bezkonkurencyjny okazał się Michał Ghany, który wygrał każdy z podjazdów i utrzymywał wyraźną przewagę. O drugie miejsce zacięcie walczyli Kamil Osóbka i Oskar Klimek – ostatecznie lepszy okazał się ten pierwszy, wyprzedzając rywala o 0,273 sekundy.

W klasie samochodów historycznych, spośród 16 zawodników, najlepiej zaprezentował się Marcin Przybyszewski w Hondzie Integra, triumfując na trzech z czterech podjazdów. Tuż za nim znalazł się Janusz Jania (+2,737 s), a trzeci był Jarosław Zawadzki, który wygrał poranny trening.

Kobiety w GSMP i powiew młodości wśród juniorów

Wśród kobiet najlepsza była Natalia Kluza w Renault Clio III RS, która pewnie wygrała każdy z podjazdów. Aleksandra Gorczyca (Alfa Romeo MiTo QV) oraz Martyna Serafin (Renault Clio 2 Sport) uzupełniły damską klasyfikację.

W klasie RallyN/RacingN, komplet punktów zdobył Jakub Niemiec, znany z tras rajdowych. W Kategorii Narodowej triumfował Michał Skrzypczyk (Mitsubishi Lancer Evo V), a najlepszym juniorem dnia został 17-letni Szymon Marut (Citroën C2), reprezentujący barwy Ilnicki Rally Team.


Źródło: gsmp.pzm.pl

Idź do oryginalnego materiału