
Trzecia runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2025 (WSMP), rozegrana w dniach 27–29 czerwca na Torze Poznań, dostarczyła zarówno zawodnikom, jak i kibicom ogromu emocji.
Zmienna aura – od upalnego piątku po deszczowe i wietrzne sobotnie popołudnie – sprawiła, iż rywalizacja była jeszcze bardziej wymagająca i nieprzewidywalna.
Od pierwszego do ostatniego wyścigu walka była zacięta, a zmienne warunki atmosferyczne wielokrotnie mieszały szyki faworytom. Kibice zgromadzeni przy torze z pewnością nie mogli narzekać na brak widowiskowych momentów i sportowych emocji.
Międzynarodowe serie i sukcesy Polaków – Clio Cup Bohemia i Swift Cup Europe
Jednym z najmocniejszych punktów weekendu była rywalizacja w Clio Cup Bohemia oraz Swift Cup Europe.
W Clio Cup Bohemia na najwyższym poziomie zaprezentował się Bartłomiej Mirecki, który dwukrotnie triumfował, pokazując nie tylko szybkość, ale też doskonałą adaptację do trudnych, mokrych warunków torowych. Julian Śmiechowski i Oskar Marszałkowski również stanęli na wysokości zadania, plasując się w ścisłej czołówce.
W Swift Cup Europe bardzo solidnie zaprezentował się Borys Lisiecki, notując siódmą, piątą i ponownie siódmą lokatę w sprinterskich wyścigach. Dominował natomiast Węgier Zsombor Pinter, wygrywając trzy z czterech wyścigów.
Maluch Trophy i walka w „małych klasach” – duch motorsportu w czystej postaci
Maluch Trophy, historyczna seria wyścigowa oparta na Fiatach 126p, jak zwykle dostarczyła wyjątkowej atmosfery i zaciekłej rywalizacji. Oskar Klimek był nie do zatrzymania w dywizji 4-2, podobnie jak Maciej Wielgosz w dywizji 4-1. W dywizji 4-0 rywalizacja była bardziej wyrównana – wyścigi wygrywali Jacek Chojnacki i Rafał Żubrowicz, ale liderem sezonu pozostał Krzysztof Lis.
W klasie RacingN RN2 błyszczał debiutujący Maciej Jermakow, który wygrał swój pierwszy wyścig w karierze. Sukcesy odnosił również lider klasyfikacji Maksym Burczenik, a ostatni sprint padł łupem Bruno Tomanna.
GT, LMP3 i puchary markowe – dominacje, niespodzianki i debiuty
W klasach wyścigowych GT i prototypach LMP3 nie brakowało emocji. Artur Rowiński w Audi RS3 LMS TCR oraz Przemysław Bieńkowski w Mercedesie AMG GT3 zdominowali swoje klasy, sięgając po komplet zwycięstw.
Igor Klaja wygrał w Porsche 911 GT3 Cup, a Miro Konopka, legenda motorsportu, nie miał sobie równych w LMP3. Niespodziankę sprawił Tomasz Dyszkiewicz, który zaliczył imponujący debiut w tej klasie i zdobył komplet punktów.
Endurance na najwyższym poziomie – Lamborghini, Ligier i Porsche w natarciu
Główną atrakcją weekendu był dwugodzinny wyścig Endurance, który zgromadził tłumy kibiców. Adam Konopka i Maciej Bernacik w Lamborghini Huracán GT wygrali nie tylko swoją klasę D4 +3500, ale też całą klasyfikację generalną. Zielonka i Dyszkiewicz zajęli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, a duet Klaja–Kościuszko triumfował w klasie D4 GTC.
W pozostałych klasach zwyciężali m.in. Rowiński i Rulski w D4 3500 oraz Urbański i Lempart w WORK STUFF Super S Cup.
Organizatorzy nie kryją zadowolenia i już teraz zapraszają na kolejną rundę WSMP, która odbędzie się w dniach 25–27 lipca, ponownie na Torze Poznań.
Źródło: rallyandrace.pl