W ostatnich latach oczekiwania wobec tego zespołu znacznie spadły. Jak wobec tego ocenić tegoroczne osiągnięcia Haasa, dziewiątej ekipy w stawce Formuły 1?
Zespół
Dwóch nowych kierowców, “dość nowy” szef i nowe nadzieje. Haas przystępował do tego sezonu w roli ekipy, której będziemy się przyglądać. I trzeba przyznać, iż zespół ma przebłyski, ale jest ich zdecydowanie za mało. Co prawda zdobyli więcej punktów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale zajmują gorszą pozycję w klasyfikacji generalnej.
I wszystko byłoby akceptowalne, gdyby nie porównanie z Sauberem, które wygląda dość kiepsko. Ekipa z Hinwil również korzysta z silników Ferrari, a zrobiła znacznie większy postęp od Haasa i była choćby w stanie wprowadzić kierowcę na podium. A Haas przez cały czas nie ma podium w całej historii startów w Formule 1.
Być może po raz pierwszy w swojej historii Haas staje się zespołem bezbarwnym. Nie ma kłócących się czy rozbijających kierowców, nie ma serii kar, nie ma klnącego szefa. Nuda. I można byłoby ją wybaczyć, gdyby były osiągi auta. A tych nie ma…
Moja ocena: 4/10
Kierowcy
Esteban Ocon
Francuz zdobył solidną część punktów zespołu i nie da się ukryć, iż jest jej liderem. W większości przypadków ma lepsze statystyki, ale Bearman nie jest daleko na nim. Oczywiście Estebana ograniczają osiągi auta i trudno spodziewać się po nim więcej niż 10. miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.
Moja ocena: 6/10
Oliver Bearman
Już w ubiegłym roku przekonaliśmy się, iż w Angliku drzemie spory potencjał i teraz – w swoim debiutanckim sezonie – pokazuje go on wyraźnie. Jest na remis ze znacznie bardziej doświadczonym partnerem w kwalifikacjach, popełnia mało błędów i zdobył kilka punktów. Czy pokazuje, iż może być kandydatem do Ferrari, które jest jego marzeniem? Raczej tak, choć mocno nieśmiało.
Moja ocena: 6/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 9.
Punkty: 35
Najwyższa pozycja na starcie: 8.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 5.
Wizyty w Q3: 4
Odpadnięcie w Q1: 13
Pozycja | 10 | 19 |
Punkty | 27 | 8 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 0 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 5 | 8 |
Najwyższa pozycja na starcie | 8 | 10 |
Wyżej w wyścigu | 9 | 5 |
Wyżej w kwalifikacjach | 7 | 7 |
Sektory kwalifikacji | 21 | 18 |
Lepszy czas wyścigu | 10 | 4 |
Wizyty w Q3 | 2 | 2 |
Odpadnięcie w Q1 | 7 | 6 |
Średnia pozycja na starcie | 14,64 | 15,93 |
Średnia pozycja na mecie | 12,57 | 13,14 |
Ukończone wyścigi | 13 | 12 |
Udane wyprzedzenia | 37 | 50 |
Przejechane kilometry | 4051 | 3970 |
Koszty dla zespołu | $0,517 mln | $1,122 mln |
Zarobki | $3 mln | $1 mln |
Waszym zdaniem
Zapraszam teraz Was do wyrażenia swojej opinii o Haasie po pierwszej części sezonu 2025.
Jak oceniasz postawę Haasa w 14 wyścigach sezonu 2025?
Czy według Ciebie Haas ma szansę poprawić miejsce w klasyfikacji konstruktorów w okresie 2025?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Jak oceniasz postawę Estebana Ocona w pierwszej części sezonu 2025?
Jak oceniasz postawę Olivera Bearmana w pierwszej części sezonu 2025?
Share your Results:
Facebook TwitterOceniliście Alpine
Ocena zespołu: 2.67/10
Czy według Ciebie Alpine opuści 10. miejsce w klasyfikacji konstruktorów w okresie 2025?
Tak: 5%
Raczej tak: 10%
Raczej nie: 42%
Nie: 37%
Trudno powiedzieć: 6%
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 74%
Nie, powinni być wyżej: 15%
Trudno powiedzieć: 11%
Ocena Pierra Gasly: 5,61/10
Ocena Jacka Doohana: 3,55/10
Ocena Franco Colapinto: 2,65/10