Wrażenia po połówce: Haas

1 tydzień temu



W ostatnich latach oczekiwania wobec tego zespołu znacznie spadły. Jak wobec tego ocenić tegoroczne osiągnięcia Haasa, dziewiątej ekipy w stawce Formuły 1?

Zespół

Dwóch nowych kierowców, “dość nowy” szef i nowe nadzieje. Haas przystępował do tego sezonu w roli ekipy, której będziemy się przyglądać. I trzeba przyznać, iż zespół ma przebłyski, ale jest ich zdecydowanie za mało. Co prawda zdobyli więcej punktów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale zajmują gorszą pozycję w klasyfikacji generalnej.

I wszystko byłoby akceptowalne, gdyby nie porównanie z Sauberem, które wygląda dość kiepsko. Ekipa z Hinwil również korzysta z silników Ferrari, a zrobiła znacznie większy postęp od Haasa i była choćby w stanie wprowadzić kierowcę na podium. A Haas przez cały czas nie ma podium w całej historii startów w Formule 1.

Być może po raz pierwszy w swojej historii Haas staje się zespołem bezbarwnym. Nie ma kłócących się czy rozbijających kierowców, nie ma serii kar, nie ma klnącego szefa. Nuda. I można byłoby ją wybaczyć, gdyby były osiągi auta. A tych nie ma…

Moja ocena: 4/10

Kierowcy

Esteban Ocon

Francuz zdobył solidną część punktów zespołu i nie da się ukryć, iż jest jej liderem. W większości przypadków ma lepsze statystyki, ale Bearman nie jest daleko na nim. Oczywiście Estebana ograniczają osiągi auta i trudno spodziewać się po nim więcej niż 10. miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.

Moja ocena: 6/10

Oliver Bearman

Już w ubiegłym roku przekonaliśmy się, iż w Angliku drzemie spory potencjał i teraz – w swoim debiutanckim sezonie – pokazuje go on wyraźnie. Jest na remis ze znacznie bardziej doświadczonym partnerem w kwalifikacjach, popełnia mało błędów i zdobył kilka punktów. Czy pokazuje, iż może być kandydatem do Ferrari, które jest jego marzeniem? Raczej tak, choć mocno nieśmiało.

Moja ocena: 6/10

Statystyki

Miejsce w generalce: 9.
Punkty: 35
Najwyższa pozycja na starcie: 8.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 5.
Wizyty w Q3: 4
Odpadnięcie w Q1: 13

Esteban OconOliver Bearman
Pozycja1019
Punkty278
Pole position00
Zwycięstwa00
Podia00
Najwyższa pozycja w wyścigu58
Najwyższa pozycja na starcie810
Wyżej w wyścigu95
Wyżej w kwalifikacjach77
Sektory kwalifikacji2118
Lepszy czas wyścigu104
Wizyty w Q322
Odpadnięcie w Q176
Średnia pozycja na starcie14,6415,93
Średnia pozycja na mecie12,5713,14
Ukończone wyścigi1312
Udane wyprzedzenia3750
Przejechane kilometry40513970
Koszty dla zespołu$0,517 mln$1,122 mln
Zarobki$3 mln$1 mln

Waszym zdaniem

Zapraszam teraz Was do wyrażenia swojej opinii o Haasie po pierwszej części sezonu 2025.

Jak oceniasz postawę Haasa w 14 wyścigach sezonu 2025?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Czy według Ciebie Haas ma szansę poprawić miejsce w klasyfikacji konstruktorów w okresie 2025?

Tak, mogą awansować
Nie, zostaną na nim
Nie, spadną
Trudno powiedzieć

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Tak
Nie, powinni być wyżej
Nie, powinni być niżej
Trudno powiedzieć

Jak oceniasz postawę Estebana Ocona w pierwszej części sezonu 2025?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Jak oceniasz postawę Olivera Bearmana w pierwszej części sezonu 2025?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Wrażenia po połówce 2025 - Haas
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Facebook Twitter

Oceniliście Alpine

Ocena zespołu: 2.67/10

Czy według Ciebie Alpine opuści 10. miejsce w klasyfikacji konstruktorów w okresie 2025?
Tak: 5%
Raczej tak: 10%
Raczej nie: 42%
Nie: 37%
Trudno powiedzieć: 6%


Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Tak: 74%
Nie, powinni być wyżej: 15%
Trudno powiedzieć: 11%

Ocena Pierra Gasly: 5,61/10
Ocena Jacka Doohana: 3,55/10
Ocena Franco Colapinto: 2,65/10



Idź do oryginalnego materiału